Amazing West Coast

Aangezien ik jullie niet een hele dag van jullie werk wil houden (;)) ga ik jullie de highlights vertellen van de afgelopen weken. Wees niet getreurt! Met alleen de highlights zijn jullie ook weer helemaal up-to-date! :)

Roadtrip Highlights:

• Kamperen. Dit is min of meer een hoogtepunt. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar kamperen is best leuk. 's Avonds een kampvuurtje, liedjes zingen in de tent, een mierenparade op je luchtbed, snuffelende dingo's en om 20:00u naar bed uit verveling. Toppie! Nee, ff serieus. We hebben op allemaal basic campings gezeten met echt de basis dingen maar het had wel wat. Dit wil nu niet zeggen dat ik elke zomer ga kamperen, no way. Het hoorde gewoon bij dit stuk van de reis.
  • Uluru, Kata Tjuta, Kings Canypn. Weer terug bij het fenomeen van Australie. Het blijft gaaf! Het is uiteindelijk maar gewoon een hele grote steen maar het idee van de Aboriginals erachter vind ik erg mooi en fascinerend. Voor hen is dit een heilige plek. De zonsondergang was weer geweldig om te zien.
    Bij Kata Tjuta was het warm!! Ongelooflijk hoeveel de temperatuur scheelt in 2mnd. Toen ik hier 3 jaar geleden was liep ik met een trui rond (eind juli) en nu (begin sept) met een korte broek en het zweet op mijn voorhoofd!
    Voor Kings Canyon gold hetzelfde. Overdag was het 38 graden. Te warm om een bergwandeling te maken. Jammer want daardoor konden we de grote wandeling van 3u niet maken. Voor mij niet zo erg omdat ik het al een keer had gedaan maar wel voor Laura, de anderen waren liever lui dan moe, want zij had hem graag gedaan.

• Kakadu National Park. Was het bij Uluru warm, hier was het heet!!! Zodra je opstond ging je het liefste weer liggen. Dat betekende vroeg opstaan, wat we sowieso al deden, en in de ochtend de bezienswaardigheden doen. Ook hadden ze op deze camping weer wat leuke beesten zoals reuzen sprinkhanen, groter dan een hand, en slangen! Jullie snappen uiteraard dat ik hier niet echt meer van onder de indruk was. Terwijl iedereen hard weg liep vond ik het wel cool om te zien! Haha!
  • Darwin. Hier had ik me op verheugd! Drie jaar geleden vond ik dit al een leuke stad en hij was nu nog leuker! Dingen veranderen nauwelijks. De markt was net zo leuk als 3 jaar geleden, dit keer hadden ze zelfs poffertjes. Ik zat toevallig in een hostel naast het hotel waar we 3 jaar geleden zaten. Het was ook heerlijk om weer in een stad te zijn. Weer even je eigen ding doen en heerlijk een stuk kunnen lopen zonder dat je na 1 straat al de stad weer uitloopt... :) Het absolute hoogtepunt in Darwin was toch wel de stapavond die ik heb gehad met Celine en Laura. Wat een avond! Buikpijn van het lachen!
  • Litchfield NP. Ook hier geld weer hetzelfde als bij de andere National Parken, het was warm. Gelukkig heeft het national park daar zelf wat op bedacht miljoenen jaren geleden: watervallen! We hebben een hele dag gespendeerd in Litchfield maar de helft van de dag in het verkoelende water gelegen. Heerlijk!
  • Broome. Eind station van de roadtrip. In totaal om precies te zijn 7418 kilometer gereden in 16 dagen. En nu weer lekker mijn eigen gang gaan. Een dikke 2 weken met 7 mensen 24 uur per dag reizen is genoeg. Vanuit hier pak ik weer mijn vertrouwde vervoersmiddel: de Greyhound bus. Ik ga overigens niet helemaal alleen verder. Laura gaat ook verder met de Greyhound. Daan en Celine moeten snel in Perth zijn om hun auto te verkopen en Marcel gaat met nieuwe passagiers de westkust verder af.
  • Auto. In de auto met Celine en Daan was ook echt een hoogtepunt. Stel je voor: het is 35 graden, geen airco en je weet dat je 8 uur moet rijden op een hhhheeellleee lange rechte weg. Dan moet je jezelf, en anderen, dus vermaken. Kei hard meezingen met de Backstreet Boys, Spice Girls, Marco Borsato en Guus Meeuwis helpt. Daarnaast is het uitbeelden van liedjes goed voor het losmaken van de spieren. Vooral de lachspieren.

Westkust Highlights:

• Port Hedland. Eerste stop na Broome. De plaats is op zich helemaal geen hoogtepunt, in tegenstelling. Maar wat ons daar overkwam was wel grappig, achteraf.. Laura en ik arriveerde laat in de middag in Port Hedland. Toevallig waren Celine en Daan die dag ook weggereden uit Broome en was hun eerste stop ook Port Hedland. Samen gingen we wat hostels bellen die in onze Loney Planet (reisgids) staan, geen gehoor. Gelukkig zat het informatiecentrum dichtbij dus ik ging even binnen vragen. Ik: 'Mevrouw, heeft u het nummer van een aantal hostels?' Mevrouw: 'Uhm, er zijn hier geen hostels.' Ik: 'Ohw, dan zal de Loney Planet het fout hebben.' Mevrouw: 'Nee, er is een orkaan geweest en eigenlijk is niets meer opgebouwd daarna.' Ik: 'En waar kunnen we dan slapen?' Mevrouw: 'Ja, dat is een goede vraag, we hebben alleen een camping.' Hahaha, daar stonden we dan! Gelukkig hadden we onze camping spullen meegenomen en konden we overnachten. Crazy!
  • Exmouth. Het tweede gat op weg! Hier kwamen we middenin de nacht aan met de bus nadat we een aantal kangaroo's van de weg hebben gereden, een herrie dat dat maakt zo'n beestje tegen de bus! ;) Ah, zielig! Exmouth zelf bleek dus inderdaad niet erg interessant maar wel het Ningaloo National Park bij Exmouth! Laura en ik besloten voor 2 dagen een auto te huren en zelf op ontdekkingstour te gaan! Uiteindelijk kregen we een rijdende koekblik genaamd Binkie. Ningaloo bleek inderdaad ontzettend mooi te zijn. De kuststrook kwam zo van een ansichtkaart en de natuur erom heen was ook geweldig! We hebben ook nog gesnorkeld in het turquoise blauwe water met kei mooi koraal!
    De nacht ging iets minder soepel. Er stond een hele harde wind die ons tentje letterlijk omver blies en wat doe je dan, in de auto slapen... Jullie begrijpen dat die nacht iedereen op de mini camping (8 plaatsen en een wc) meerdere keren is wakker geworden van onze toeter! De tweede nacht was wederom geen succes. Dit keer was erg geen wind maar ook geen luchtbed meer. Na hem 2x te hebben opgeblazen middenin de nacht besloot ik Binkie weer gezelschap te houden.

• Monkey Mia. Ook de derde nacht bleek niet echt comfortabel, we sliepen namelijk in de bus. Bestemming dit keer was Monkey Mia. Monkey Mia is redelijk bijzonder. Dit is geen stad of dorp maar eigenlijk alleen een resort. Wat hier zo bijzonder aan is is dat het er stikt van de wilde beesten. Dat hebben we gemerkt! We hadden een kamer die exact 88 stappen van het strand zat en als je dan op het strand was zag je de dolfijnen letterlijk voor je neus zwemmen. Wauw! Tijdens een cruise van 3u hebben we ook nog zeekoeien, zeeslangen, dolfijnen en een grote schilpad gezien. Op een andere cruise hebben we een prachtige zonsondergang en een nog mooiere maansopkomst gezien. Wat een plek!
  • Kalbarri. Weer een schattige kustplaats. Kalbarri staat bekend om zijn national park en de wild bloemen. Laura en ik besloten dit keer niet voor een auto te kiezen om alles te zien maar voor de fiets! De mevrouw van de receptie vertelde ons dat de route af en toe aardig stijl en pittig was en dat we dan maar af moesten stappen en moesten gaan lopen. Ik dacht nog: we komen uit Nederland, het fietsland, ben je gek! Hmm, de mevrouw bleek gelijk te hebben! Maarrrrr het was een prachtige fietstocht en een hele leuke manier om de natuur hier eens te bekijken.

• Pinnacles. Wederom een national park. Dit keer een fascinerend national park. Het staat hier helemaal vol met kalkstenen pilaren. Dit zijn allemaal fossiele plantenresten die zich in de loop van miljoenen jaren hebben opgebouwd. Alleen hebben veel van deze pilaren onder een dikke laag duinzand gezeten en zitten er nog steeds. Zo zullen in de loop van de jaren oude pilaren weer verdwijnen onder het zand en weer nieuwe tevoorschijn komen.
  • Perth. Laatste plek van de Westkust. Yes, weer in een grote stad! Na alle mooie maar verlaten plekken is het heerlijk om weer in een levendige stad te zijn. En zoals bijna alle grote steden in Australie, het zijn er maar 5, is het een heerlijke stad waar je het echte stadse leven hebt maar ook heel makkelijk de drukte kunt ontsnappen in 1 van de parken, stranden of mooie natuur erom heen.

Dat waren de absolute hoogtepunten van de afgelopen tijd maar eigenlijk is alles zoals gewoonlijk met deze reis een hoogtepunt. Om jullie toch even een minder hoogtepunt te geven... Mijn bankrekening... Die is alles behalve hoog! De westkust was erg duur. Maar ben gerust ik heb van een nood een deugt weten te maken! Aanstaande maandag 19 oktober vlieg ik namelijk voor 3 weken naar het Indonesische eiland Bali! Ja, jullie begrijpen het goed! Ik ga in mijn vakantie op vakantie om geld te besparen! Hoe geweldig is dat! :)

Ik ben de aankomende 3 weken niet bereikbaar op mijn mobiele telefoon. Mochten jullie me toch willen bereiken, ik zal regelmatig mijn email checken. Ik hoor weer graag hoe het met jullie thuis gaat dus kom maar op met die berichten!

Veel liefs Lianne

kim 15-10-2009 12:00

lieffiee!

dat klinkt weer heerlijk Ben echt blij dat je zo geniet! Jammer van die bankrekening maar je gaat naar Bali! How nice Hier gaat alles goed..buiten dat ik nu ziek ben dan Geniet van Bali moppiee!

Dikke kus

Simone 15-10-2009 12:24

Hoi nichie,

Zit hier nu in de pauze (op mijn werk) je verhaal te lezen...Wat super allemaal.
Wat vervelend dat je naar Balie moet om geld te sparen hahaha Geniet ervan. Ik heb over 1,5 herfstavakantie en dan ga ik nog ff naar de zzon, want hier in Nederland begint het te vriezen brrrrr koud.

Ik lees je verhalen wel weer over Bali.

Have Fun

Aniek 15-10-2009 12:25

Jesussss ik zou bijna denken dat je t naar je zin hebt daar Maar ik ben blij dat jij t allemaal leuk vindt want mij lijkt er echt niks aan muahahhaa shitt ik ben gewoon kei jaloers.. ik zit hier boven mn boeken en jij doet allemaal prachtige dingen haha!
Maarrr nog maar 80 dagen en dan mag ik dat ook allemaal gaan doen JEUHHH!!

DIkke kusss

Priscilla 15-10-2009 12:43

Wat Baal 'ie.. naar Bali om geld te sparen! Moest gisteren nog aan je denken. Lig hier onder een dikke deken met koorts naar Rtl Travel te kijken (de reis ging dit keer naar Australie). Hoe overbodig om te zeggen ook.. maar Geniet! We volgen je.
Liefs,
Melanie & Priscilla.

Frodo 15-10-2009 13:48

Wat vervelend allemaal ga je het skieen nog uitproberen in Australie!?

Aniek 15-10-2009 16:46

Maarrr nog maar 80 dagen en dan mag ik dat ook allemaal gaan doen JEUHHH!!

DIkke kusss

Aniek 15-10-2009 16:47

euhm er heeft een spook op de computer gezeten die mijn berichtje nog een keer heeft gestuurd net :S apaarttttig!! was niet de bedoeling dus

Anique 16-10-2009 11:43

Hé lieffie,
Wat een heerlijke verhalen . De Westkust staat ook op ons 'reislijstje' . Geweldig al die mooie natuur en prachtige beesten. En dat afgewisseld met toffe steden; klinkt goed ! Hè, vervelend zeg, 3 wkn Bali..rot voor je maar gelukkig goed voor je bankrekening. Heb je gister mail gestuurd naar je hotmail. Zal ik de komende weken dus ook gebruiken ivm slecht mobiel bereik voor smsjes. Die komen kennelijk bijna nooit aan . Geniet ze, dikke kus MAF

Bellissa 17-10-2009 23:14

Li
Ik ben jaloers schatje!!

XX

Hennie 18-10-2009 22:42

Hallo mops Wat weer een avonturen en mooi die westkust.Vervelend dat je nu naar Bali moet om geld te besparen ......Veel plezier daar en tot hoors................

Hennie 18-10-2009 22:44

Ik vergeet de dikke xxxxxxx
groetjes Hennie

Francien 21-10-2009 12:29

aaaah lianne, Ik lees eigenlijk zelden of nooit maar die verhalen van jou blijven boeien.
Wat maak jij toch veel mee. In een woord geweldig.En zoals aniek al zegt voor haar waren het nog 80 dagen
, voor ons nu nog 78 dagen en dan zien we je.Als je last van je stembanden hebt moet je naar Lianne die heeft zoveel gespekstof je hoeft alleen maar te luisteren en niet te praten bespaar je, je stem. Ik ben erg benieuwd naar je. Hele dikke kus Francien en tot horens

Patty 24-10-2009 16:13

Hee lieve Li!
Jammer dat 't skypen niet ging laatst...maar gelukkig ben ik nu weer helemaal bij en zoals de rest hier ook al schreef: jaloers. Je bankrekening mag dan ver leeg zijn maar je krijgt er een heleboel leuke ervaringen voor terug! De tijd moet wel voorbij vliegen. En nu lekker relaxen op Bali, hmm klinkt niet verkeerd, ben ik ook wel aan toe! Helaas gaat dat niet lukken, mijn bankrekening is ook compleet geplunderd met de verhuizing maargoed, ook ik krijg er leuke dingen voor terug. De badkamer moet over zo'n 3 weken wel af zijn en over een week of 6 zijn de meubels denk ik wel binnen.
Tot schrijfs, XXX

evelyne 25-10-2009 21:58

Hoi Lianne,

Weer een prachtig verhaal om te lezen, erg boeiend!
Je maakt nog eens wat mee op je reis!

Jammer dat je geld zo snel opraakt...